Tromsø from air

Bestillingsvilkår

Visit Tromsø-Region AS har ansvar for å videreformidle din bestilling til underleverandør, som er ansvarlig for gjennomføring av aktivitet eller leveranse av overnatting i tråd med din bestilling. Vi sørger for at du får informasjon før reisen og tar kontakt med deg dersom det oppstår vesentlige endringer vedrørende din bestilling.

Dersom du har behov for å kontakte oss før, under eller etter reisen, er vi tilgjengelig mandag-fredag 09.00-16.00. Vi kan kontaktes via telefon (+47) 77 61 00 00 eller e-post booking@visittromso.no

Bestillingsvilkår

Bookingsystemet håndterer bestillinger til og med 9 personer. Du kan bestille kveldsturer (aktiviteter) inntil 3 timer før avgang, mens dagsturer (aktiviteter) kan bestilles inntil 9 timer før avgang. Din bestilling er bekreftet når du mottar bekreftelse med reservasjonsnummer. Vi anbefaler alle våre kunder å skrive ut bekreftelsen og ta denne med på reisen. Du må være minst 18 år for å gjøre en bestilling gjennom Visit Tromsø-Region AS.

Betaling og sikkerhet

Betaling skjer når bestilling gjennomføres. Visit Tromsø-Region AS er ansvarlig for selve transaksjonen, og at korrekt beløp trekkes fra din konto. Oppstår det problemer med ditt kredittkort, vil vi ta kontakt med deg. Oppnår vi ikke kontakt, vil bestillingen bli kansellert. Alle personlige opplysninger gis på en kryptert side (SSL 128 bit) hvor det er sikkert å oppgi opplysninger om deg selv og ditt kredittkort. Kun Visit Tromsø-Region AS og leverandør av det produktet du har bestilt vil ha tilgang til ditt navn og din kontaktinformasjon.

Avbestilling/endring fra din side

For å avbestille eller endre din bestilling, må du ta direkte kontakt med oss i Visit Tromsø-Region.Avbestilling gjøres ved å kontakte booking@visittromso.no. Dersom avbestillingen gjøres mindre enn 48timer før ankomst bes du kontakte både leverandøren og Visit Tromsø. Visit Tromsø har ingen kontroll over den valutakursen som vil bli beregnet for refusjon til kredittkort og kan ikke ta ansvar for eventuelle tap av midler.

Følgende tidsfrister gjelder:
- Avbestilling kan gjøres frem 7 dager før ankomst med full refusjon
- Avbestilling mellom 7 og 1 dager før ankomst 70 % av totalkostnaden refunderes
- Avbestilling mellom 1 og 0 dager før ankomst/oppstarttidspunkt gir ingen refusjon
- En endring fra din side betraktes som en avbestilling. Enkelte av våre underleverandører og samarbeidspartnere opererer med andre avbestillingsvilkår i tillegg til våre. Dette gjelder spesielt ved bestilling av flyreiser og leiebil. I disse tilfellene vil du få opplyst egne reglementer når du bestiller.

 

Egne regler for avbestilling/endring for leie av sykkel

- Om du kansellerer 1 time etter reservasjon eller mer enn 60 dager før datoen du har leid utstyr eller aktivitet: Alt blir refundert
- Om du kansellerer 31 - 59 dager før datoen du har lånt utstyr eller aktivitet: 25 % av prisen må betales
- Om du kansellerer 8 - 30 dager før datoen du har lånt utstyr eller aktivitet: 50 % av prisen må betales
- Om du kansellerer under 8 dager før datoen du har lånt utstyr eller aktivitet: 100 % av prisen må betales.

Forsikring/avbestillingsbeskyttelse

Vi anbefaler alle våre kunder og selv sørge for gode forsikringsavtaler før reisen, i tilfelle sykdom, reisegods, ulykke, ansvar og lignende.

Våre underleverandører

Vi er ansvarlig for at våre underleverandører får betalt for det du har bestilt gjennom oss. Våre underleverandører er ansvarlig for hver sin del av ditt program, herunder fullstendige forsikringer, tillatelser, utstyr, bemanning osv, som er i overensstemmelse med de til enhver gjeldende lover og regler som får anvendelse for leverandøren.

Kanselleringer/vesentlige endringer fra vår side

Kanselleringer/vesentlige endringer kan forekomme ved:

- forhold vi eller underleverandør ikke er herre over; f eks værforhold, havari, arbeidskonflikter osv.
- at betingelser ikke er oppfylt; f eks forbehold om minimum antall deltakere osv. Dersom slik kansellering/vesentlig endring skjer, og du ikke aksepterer det eventuelle alternativ du måtte få på stedet, tilbakebetaler vi 100%. For å kunne gi deg en best mulig opplevelse, forbeholder vi oss imidlertid retten til å foreta mindre justeringer i turopplegg. Slike justeringer kan forekomme f eks pga. vær- og føreforhold.        

Grupper

Visit Tromsø-Region AS hjelper deg gjerne dersom du ønsker å bestille for en gruppe. Ta i så fall kontakt med oss per telefon eller e-post.

Reklamasjoner

Hvis du opplever feil eller avvik underveis i forhold til de reisedokumenter du har mottatt, og forholdet ikke kan rettes opp på stedet, vennligst ta skriftlig kontakt med leverandøren som leverte produktet. Det er leverandøren som skal sørge for sikkerhet og leveransen av produktet i tråd med beskrivelsen.

Vi ønsker deg velkommen til Tromsø, og håper du får et opphold fylt med arktiske opplevelser!